Dropshipping – biznes jutra

Obecnie ciężko jest o strategię dobrego biznesu na rynku. Firmy powstają i upadają. Polskie hurtownie stają się coraz mniej okazyjne pod względem cenowym. Marża na produkcie jest zbyt niska. Najlepszym rozwiązaniem zaczyna się wydawać sprowadzanie towaru z zza granicy, np. Chin. Ale co z kapitałem? Skąd go pozyskać? A może w ogóle nie jest potrzebny.

Coraz częściej na rynku pojawią się zlecenia z bardzo długim termin realizacji. dzieję się tak dlatego, że ludzie, którzy nie posiadają możliwości inwestycji w towar, dogadują się z hurtownikiem, który wysyła pojedyncze sztuki towaru bezpośrednio do klienta końcowego, bez oklejania paczek swoim logiem, czy adresem firmy. Taki model biznesu nazywa się „dropshoppingiem”.
W takim modelu biznesowym realizowana jest zarówno sprzedaż B2B jak i B2C. Coraz więcej form staje się znawcą, pośrednikiem który jest w stanie znaleźć pożądane dobro na rynku i zamówić je dla spragnionego klienta, a nawet firmy, która oczekuje najlepszej ceny. Często, np. na Allegro można spotkać się z ofertami np. obuwie znanych marek sprzedawanymi po niesamowicie niskiej cenie. Sprzedawca zamawia je w chinach, np. za 30 dolarów, a w Polsce sprzedaje dwa razy drożej. Jest tylko jeden problem. Towar ten to podróbka.
W internecie można znaleźć bardzo wiele ofert pokroju tej zaprezentowanej powyżej, jednak czy warto wierzyć w ich wiarygodność – każdy powinien ocenić we własnym zakresie. Nie mniej jednak biznes te ma bardzo wiele zalet, a największą z nich jest z pewnością brak przymusu inwestowania własnego kapitału, którego w bardzo wielu przypadkach po prostu nie posiadamy.

Powstaję całe „dropshipping hurtownie”, które specjalizują się w jednej dziedzinie i dokładają wszelkich starań, aby klient faktycznie dostał oryginalny towar od samego producenta. Ograniczają w ten sposób ilość pośredników oferując markowe artykuły w atrakcyjnych cenach.