Administracja nieruchomości Łódź

Zarządzanie nieruchomościami – kto może robić to zawodowo?

Wiele firm zatrudnia osobę, która zajmie się bieżącym utrzymaniem nieruchomości. Często etat dla takiego zarządcy tworzą nie tylko spółdzielnie mieszkaniowe czy deweloperzy, którzy oddają właśnie do użytku nowy kompleks mieszkalny, ale także właściciele galerii handlowych, budynków z lokalami biurowymi czy usługowymi do wynajęcia.

Administracja nieruchomości Łódź – dużo bardziej wymagająca niż zakładano

Administracja nieruchomości ŁódźAdministracja nieruchomości wymaga bowiem poświęcenia czasu, którego właściciele budynków czy całych kompleksów mieszkalnych lub komercyjnych często nie mają. Chodzi tutaj o dbanie o wszystkie bieżące naprawy, przeglądy instalacji elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych i gazowych, serwis alarmów, monitoringu itp. Administrowanie nieruchomościami można również zlecić firmie zewnętrznej, takiej jak administracja nieruchomości Łódź. Obecnie na polskim rynku pojawia się coraz więcej tego typu usług. Świadczą je firmy outsourcingowe różnej wielkości, które specjalizują się w zarządzaniu nieruchomościami. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że zarządzanie nieruchomościami to coś więcej niż bieżąca administracja. Zarządca musi również planować długofalowe działania, które mają zwiększać atrakcyjność konkretnej nieruchomości, podnosić jej rentowność.

Aby założyć w Polsce firmę, która zajmuje się typowym zarządzeniem takim jak administracja nieruchomości, należy posiadać stosowną licencję. Obowiązujące w Polsce przepisy pozwalają o ubieganie się o taką licencję wyłącznie osobom fizycznym. Licencji nie otrzyma więc spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka akcyjna oraz inne typu spółek, ponieważ posiadają one status osób prawnych.